Căsătoria (2)

Cum mă schimbă căsătoria? Doar faptul că te căsătoreşti nu garantează schimbarea, trebuie să doreşti aceasta. Dacă eu sunt mincinos înainte de a mă căsători, această nu înseamnă că acest simplu act mă va schimba, şi de acum înainte voi spune adevărul. NU! Căsătoria schimbă prin faptul că eu iubesc persoana de lângă mine, cea cu care m-am căsătorit, şi atunci când observ că pe el/ea îl deranjează ceva din comportamentul meu, atunci aceasta mă va determina să mă schimb, dragostea mea pentru acea persoană mă va determina să fac ceva în sensul schimbării. Dar nici aşa nu mă voi schimba dintr-odată, ci în timp.

Căsnicia mă poată schimba şi prin faptul că dacă am mereu o persoană care mă susţine şi mă ajută, crede în mine, crede că pot realiza lucruri mari, atunci eu voi căpăta curaj şi voi realiza lucruri mai mari decât îmi puteam imagina că sunt capabil. Şi aceasta nu este o regulă doar pentru căsătorie. Goethe spunea: dacă tratezi un om aşa cum este, va rămâne tot aşa. Însă dacă-l tratezi ca şi cum ar fi ceea ce s-ar cuveni şi ar putea fi, atunci acel om va deveni mai mare şi mai bun.”

Căsătoria te ajută să înveţi să iubeşti cu adevărat, cum ne iubeşte Hristos. Este uşor să iubeşti pe Dumnezeu, nu-L vezi, nu trebuie să-i suporţi tot felul de comportamente care te rănesc...dar dragostea faţă de Dumnezeu ne-o arătăm prin iubirea semenului, şi în special prin iubirea permanentă, constantă a partenerului. Atunci când îţi răneşti partenerul, de fapt tu îl răneşti pe Dumnezeu. Cine zice că iubeşte pe Dumnezeu şi urăşte pe fratele său, este un mincinos, pentru că dacă urăşte pe fratele său pe care-l vede, cum poate să iubească pe Dumnezeu pe care nu-l vede? –după cum zice apostolul Ioan.

Căsătoria implică responsabilitate, fidelitate, încredere. După ce trece perioada lunii de mierii, după cum zice George Uba, iubirea se tranfigurează. Din parfumul îmbrăţişării, ea se ridică şi întreabă dacă e mâncare în frigider şi dacă sunt haine de spălat şi de călcat. Dragostea asta din căsnicie te trimite la pâine, să speli pe jos, să-ţi ceri iertare. Această dragoste si-a dat jos rochia de nuntă şi costumul de mire, s-a îmbrăcat în haine de lucru şi s-a aruncat la o altă înălţime. Aceasta este ceea ce doreşte Dumnezeu, e ideea Lui. Căsătoria este o imagine a ceea ce este Dumnezeu dacă este lăsat să o reuşească El.

Vă recomand 2 cărţi foarte bune pe tema căsătoriei, care ar trebui citite şi de cei care doresc să se căsătorească, cât şi de cei care deja sunt căsătoriţi: Taie-mi o felie de dragoste, de George Uba, şi Căsătorie Sfântă, de Gary Thomas.



©Ligia

1 comentarii:

Shinobi.Haiku 19 septembrie 2009 la 08:10  

Punct. Si la subiect. Felicitari:)

Trimiteți un comentariu